Cartoon-inconsistentie

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat May 13 12:46:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-mei-2006, om 23:13 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks het volgende
geschreven:

>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>
>  Waarom is dat goed ?

ik bedoel dat ik het goed vind als hij netjes, volgens onze wetten,
veroordeeld kan worden voor haat zaaien.
als hij haat heeft gezaaid tenminste, of aangezet heeft tot geweld.

> Wat 'goed' is staat toch los van hetgeen beweerd
>  wordt (hoop ik) ?

ik bepaal zelf wat in mijn ogen goed is. ;)

> Het gaat toch om de *rechten* van de burger ?

ja, daar gaat het hier om

> En daar
>  is op zich niets mis mee.

nee, stel je voor dat ik dat vond.
gelukkig vind jij dat ook niet.

> Alleen: het dreigt hier dus mis te gaan.

als de internethaatzaaier veroordeeld zou worden?
of als hij niet veroordeeld zou worden?
ik ben kwijt wat 'het' was en waarom het mis zou kunnen gaan.

>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>
>  Erik maakte regelmatig emotioneel bezwaar als ik weer eens iets
> vreselijks
>  over AHA vond.

ik maak daar ook bezwaar tegen marc.

> Hij is dus AHA-gelovige.

het waarom van je term begreep ik al.

> Ik denk dat ik hem wel een beetje
>  mag terugplagen nu AHA door het ijs gezakt is en ik het volledig
> bij het
>  rechte eind had.

wat je twijfels over haar asiel verhaal betreft had je gelijk

> Een beetje zout in de wonde wrijven is wel goed voor hem...
>  daar wordt'ie een echte kerel van.

dat is verder tussen jou en erik.
ik doe niet mee met zout wrijven en echte kerel worden. ;)

gr elma