Cartoon-inconsistentie

Sat May 13 12:22:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 13-mei-2006, at 11:53, Dr. Wartaal wrote:

> Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>, je moet beter lezen als je
> reageert.

Nee hoor, met mijn vermogen tot lezen is niets mis.
Dat is aantoonbaar vele malen beter dan dat van jezelf.

> waarbij je eigen opmerkingen ook nog eens volstrekt onjuist zijn.

Dat mekker je nou wel, maar zoals gewoonlijk specificeer je niets
en ontbreekt bovendien ieder bewijs bij je malle geblaat.

> Als je nu eens gewoon zegt wat je zelf vindt (want dat doe je nooit).

Ja, over 'beter lezen' gesproken zeg!
Hahahahaha, die doctor toch! ROFL!

> onderwerp waar ik het over had was de dubbele moraal bij die
> Vrijheid van
> meningsuiting. Daar zeg je opnieuw niets over.

M'n beste doctor, die dubbele moraal bestaat alleen in jouw
verdwaasde bovenkamer, dat lijkt me wel duidelijk.

Lees anders eens terug wat ik al schreef: de makers van
die Deense cartoons gingen zich *niet* te buiten aan
bedreigingen.

> Daarmee suggereer je (en
> bepaald niet voor het eerst) dat dat rechts-radicale gedachtengoed
> jou wel
> aanspreekt.

De enige die hier voortdurend iets suggereert ben jij, doctor.

Nogmaals: de wereld is niet zo zwart-wit als jij blijkbaar denkt.
Als ik vind dat je iemand met wie je het oneens bent niet tot
'heks' moet bestempelen - en al helemaal niet achter haar rug -
wil dat niet zeggen dat ik het met haar eens ben; laat staan
*altijd* met haar eens ben; laat staan boven iedere kritiek
verheven acht (vgl. 'gelovige')

Maar dergelijke nuances zijn blijkbaar aan jou niet besteed.
Vandaar dat ik je al eens heb geadviseerd tot een leuke
carrière als Telegraaf-columnist.

> Enfin, je zal n.a.v. van het bovenstaande wel weer een rare tekst
> produce-
> ren waar niemand wat mee kan.

Spreek voor jezelf!
Namens anderen spreken en zich daarachter verschuilen...
Enfin, je kent die zwateltekst van Heintje Davids toch wel?

(Kijk anders even in het archief.)

> We zullen wel niet te horen krijgen of het
> vervolgen van mensen louter omdat ze dingen op Internet zetten dat
> rechts
> onwelvallig is, al dan niet jouw instemming heeft

Als je zoiets wilt weten kun je me dat toch gewoon vragen?
In plaats van de lijst te vervelen met talloze forwards van
berichten over oude koek die bovendien allemaal via de
nieuwssites gemakkelijk kunnen worden nageslagen?

Maar goed, ik zal je verwarde betoog dan maar als een
vraag opvatten; ik ben de beroerdste niet.

Dus je vraag is: Beste Erik, heeft het vervolgen van mensen,
louter omdat ze dingen op Internet zetten dat rechts
onwelgevallig is, al dan niet jouw instemming?

En mijn antwoord luidt dan: Waarde Wartaal, het vervolgen
van mensen, louter omdat ze dingen op Internet zetten die
rechts onwelgevallig zijn, heeft niet mijn instemming.

Waarbij ik me dan haast eraan toe te voegen - pas op!
nuance! - dat er naar mijn mening in dit geval geen sprake
is van het vervolgen van mensen, louter omdat ze dingen
op Internet zetten die rechts onwelgevallig zijn.

(Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat ze links ook onwelgevallig
zijn. Kun je daar mee leven doctor?)

> en hoe zulks te rijmen
> valt met soortgelijke uitlatingen van filosofenliberalen.

Ik zou niet eens weten wat een filosofenliberaal is.
En Google geeft ook al geen uitsluitsel:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=filosofenliberaal&btnG=Google
+zoeken&meta=

Dus helaas, zolang je niet toelicht wat je met je hoogst
particularistische terminologie bedoelt, kan ik geen
antwoord geven op deze aanvullende vraag.

> Ik ben dus tegen de uitlatingen van de filosofenliberalen (maar zie er
> niets stafbaars in). Daarenboven vind ik dat iemand als Verdonk
> geen klach-
> ten moet indienen om mensen strafrechtelijk te vervolgen. Juffie
> Verdonk
> zetelt namelijk op het *Ministerie van Justitie* te Den Haag !

Dus als je zetelt op het ministerie van Justitie mag je geen aangifte
doen?
(Waarom niet?)
Met andere woorden: een ambtenaar of minister van Justitie is vogelvrij?
(Waar is die regel op gebaseerd?)

Erik vdMb