Cartoon-inconsistentie

Sat May 13 13:17:17 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>Dus je vraag is: Beste Erik, heeft het vervolgen van mensen, louter omdat
>ze dingen op Internet zetten dat rechts onwelgevallig is, al dan niet
>jouw instemming?

 Dat is niet zozeer *mijn* vraag. Dat is het onderwerp waarop je zou kunnen
 reageren als je reageert op mijn opmerkingen alhier.

>En mijn antwoord luidt dan: Waarde Wartaal, het vervolgen van mensen,
>louter omdat ze dingen op Internet zetten die rechts onwelgevallig zijn,
>heeft niet mijn instemming.

 Prachtig. Maar waarom reageer je dan uberhaupt als we het eens zijn ?
 Je zou mijn opmerkingen dan kunnen aanvullen. Maar nu val je ze aan
 terwijl we het eens zijn - en als ik opmerk *dat* we het eens zijn dan
 zeg je doodleuk dat zulks juist *niet* het geval is. Maar hierboven
 staat dat we het eens zijn... Dus waar heb je het dan allemaal over ?

>Ik zou niet eens weten wat een filosofenliberaal is.

 Vraag dan, wat ik daar onder versta als ik zo'n woordje bedenk in plaats
 van er een showtje van te maken - met zo'n showtje haal je jezelf alleen
 maar onderuit. Suggereer voor mijn part of een ander woord of een eigen
 definitie.

 Onder een 'filosofenliberaal' versta ik een liberaal die mensen pakt op
 basis van wat 19e eeuwse filosofen destijds debiteerden. Voorbeelden:
 Paul Cliteur, Afshin Ellian, Sylvain Ephimenco, Pim Fortuyn, Theo van
 Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Herman Philipse, Dirk Verhofstadt, Leon de Winter.
 Zeer conservatieve/rechtse lui, narcisten die zichzelf een beter soort
 mens achten omdat ze 'verlicht' en 'atheist' zijn en omdat de 20ste en
 21ste eeuw volstrekt aan hen voorbijgegaan is.

 Over een minister die zetelt op het departement van Justitie zegt Erik,
>Dus als je zetelt op het ministerie van Justitie mag je geen aangifte
>doen?

 Het gaat hier om een oneigenlijke aangifte. Er is immers niets gebeurd.
 Verdonk geeft voortdurend mensen aan die haar 'bedreigd' zouden hebben
 opdat ze veroordeeld worden. Deze persoon heeft ze dus zelfs nog nooit
 ontmoet - ze verzint maar iets op basis van een Internet-tekstje en laat
 samen met andere rechtse ballen die website sluiten.
 Zoiets hoort een minister niet te doen, dit gedrag is inderdaad datgene
 dat jij aankaart met die T.P. Maar opnieuw maak je een draai - je distan-
 cieert je hierboven opnieuw daar waar je juist gelijk had.

 Je valt opnieuw louter jezelf aan, niet mij. Want ik begon niet over die
 scheiding der machten. Je moet niet zo zelf-destructief zijn.

 Marc Fluks, Amsterdam