D66 doodziek

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri May 12 17:01:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-mei-2006, om 16:13 heeft Bart Meerdink het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> D66 wordt momenteel een beetje geleefd door die media, daar erger
> ik me aan, en ik vind dat we gewoon onze gang moeten gaan in plaats
> van daar belang aan te hechten.

ik vind (maar luister niet naar mij, want ik ben van de tegenpartij ;)
ik vind dat d66 weer een p.r. buro in de arm moet nemen en daar tot
de verkiezingen goed naar luisteren.

> Ik ben dus helemaal niet blij met de manier waarop Lousewies D66
> iedere keer beschadigt met onterecht of overdreven zelfverwijt. Wat
> een onzin, ik lees uit dat Trouw artikel dat ze gezegd zou hebben:
> "Een alcoholist kan toegeven dat hij inderdaad de laatste keer
> volledig over de schreef is gegaan, zoals wij in de kwestie-
> Afghanistan,

waarvan ik vind dat het een gedurfde, misschien te brutale, poging
was om die nederlandse jongens en meisjes daar te beschermen tegen
wat er nu kan gaan gebeuren. en de jarenlang voortslepende trauma's
ervan.

(iemand hier gisterenavond ned 1 'Crazy' van heddy honigman gezien?
dan weet je waar ik het over heb. ze heeft een prestigieuze filmprijs
gewonnen.)

> maar dat neemt niet weg dat hij al twaalf jaar alcoholist is".
>
> Een onheus wegzetten van je partijgenoten is dat, bah.

een zeer ongelukkige vergelijking.
d66 is geen patiënt, en zeker geen alcoholist

> D66-ers zijn mensen van ideeën. Dat is het sterke punt, dat vormt
> de motivatie. En dat is ook wat we Nederland kunnen bieden. Veel
> beter dan andere partijen die vastgeroest zitten aan de bijbel of
> hun eigen belangengroep.

komkom. het mag iestje minder generalisatie, en ietsje meer nivo. d66
is niet de enige partij die het liberale licht gezien heeft hoor. ;)

> Alleen, ik heb weinig gezien deze kabinetsperiode, en eigenlijk al
> langer niet. En als we al een inhoudelijk sterke bijdrage hebben,
> waar Nederland iets aan zou kunnen hebben, dan worden we gemangeld
> door de rest van de partijen.

komkom. het mag iestje minder generalisatie, en ietsje meer nivo. d66
is niet de enige partij die het liberale licht gezien heeft hoor.
(2) :))

> En de inhoud gaat ten onder in het politieke gekeutel.

psies. haagse kapsones. niet aan meedoen.

> [...]
>
> Dat kan gemakkelijk, met sterke, overtuigende ideeën, voor de korte
> en voor de lange termijn. Ideeën waar hard aan gewerkt is, met een
> weloverwogen toekomstvisie. Met tastbare voordelen die voor
> iedereen te begrijpen zijn. Geen vage, of onvoldragen ideeën die
> gebaseerd zijn op wensdenken en die in de praktijk net zo goed
> averechts uit kunnen pakken. Onder die laatste categorie vat ik
> zaken zoals de gekozen burgemeester, het referendum, het dualisme
> in het gemeentebestuur. Niet goed uitgedacht. Vergelijk het europa-
> referendum, beslist door opgezweept ongenoegen in plaats van de

ben ik met je eens
berg die kroonjuweeltjes maar op

> En zeg niet dat D66 niet met die kwalitatief overtuigende ideeën
> kan komen. Ze liggen voor het opscheppen. Alleen, je moet het
> ontwikkelen niet onderschatten.

psies. de implementatie weet je wel.

> De verleiding is om te blijven steken bij nivo borrelpraat. Maar je
> moet wel 10 nivo's beter zijn dan dat.

en nieuwe ideeën zijn niet zo opportuun als er over een jaar al
verkiezingen zijn denk ik.

zoek maatjes. gr elma