Kafka revisited

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Wed May 10 23:54:30 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voor 1 keertje dan. Er tussen in...

--- Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote:

> [...]
> opgezocht:
> leve het internet!
>
> een piker is:
>
> n. Slang
> A cautious gambler.
> A person regarded as petty or stingy.
> [Possibly from Piker, a poor migrant to California,
> after Pike County
> in eastern Missouri.]
>
> en, ja. dat klopt kafka was een piker.
>
> net als ik ooit.
> en soms voel ik me dat weer, als ik op een
> discussielijst blijkbaar
> geen respons kan opwekken, zelfs niet op een directe

"Piker", in de door mij gebruikte context betekent
klein vis in een grote oceaan.

> [...]
> vergelijk dat met de
> brave wetback in de usa (ook deze generalisatie
> klopt niet, weet ik).
> dat plaatst de nederlandse migratie ambtenaar die
> complexe regeltjes
> moet toepassen in een ander licht. wellicht?
> wat niet wegneemt dat de p.r van de ambassade bij
> dirkie te wensen
> overlaat als ze de klanten geen antwoord op hun
> brieven etc geven of
> anderszins onbereikbaar zijn.
> that stinks. of course it does!

> steeds
>
> maar heb je al vinnige mails/brieven naar die
nee, de vout ligt niet bij het Consulaat.
De vout, en oplossing, ligt bij de toezichthouder

> met een kopie naar een of twee nederlandse
> kwaliteitskranten?
Nee. Telegraaf taktiek ligt me niet zo.

> je doelgroep leest die kranten nl, en hun werkgevers
> ook.
Er is geen doelgroep...

> maar misschien is het verstandig om even te wachten
> tot je
> amerikanischer freund zijn reispapiertjes in handen
> heeft. ;
kijk je beantwoordt je eigen vragen dus....

> wel
> verleden
> soms
>
> dat is een verschijnsel dat me ook bekend voorkomt,
> en niet alleen
> van secretaressen (sic!) een woord dat ik altijd zo
> schrijf:
> secretaresse (m/v).

Dat moet je vooral zo netjes en gehoorzaam blijven
doen. Persoonlijk heb ik de briefaanhef e.d., moeilijk
gevonden en niet echt ter zake.

> seksisme in de taal lenny/dirkie.
Je verward de bomen en het bos...
>vraag er je
> neerlandica vrouw naar,
> die zal wel weten waar ik het hier over heb,

> net echte secretaressen (m/v)? net echte macht? net
> echt dat ze een
> neus hadden om mee te ruiken?
ik tel er hier 3. En totaal 7 vraagtekens

> in dit stukje staan vier vragen.
>
> in mijn wereld is het niet erg beleefd om die te
> negeren, lenny/dirkie.
>
> en mijn slotvraagjes: ik vind je keuze van namen
> best wel spannend.
> hoezo lenny? hoezo dirkie?

Ik schrijf al enige tijd op deze lijst en begon eens,
in het verleden met het preudoniem Lenny Bruce

> met zeer vriendelijke groet, elma
> (former refugee, stowaway in this virtual d66 boat,
> piker, and very
> much a minority here, which feels a bit lonely
> sometimes.)
Daar zou ik wat op kunnen zeggen mmar dat doen we niet

mvg
Lenny

http://mail.yahoo.com