Rookgordijn

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Wed May 10 09:48:06 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> Ze zijn zo'n beetje klaar met de benzine accijns
> vanwege internationale concurrentie benzine prijs e.d.
> Dus gaan we de rookwaren nog meer belasten, onder het
> motto van de mensen tegen zichzelf te beschermen.
> Lariekoek. Gewoon plukken. Niet hier, dan maar daar.

In Nigeria is het geld dat naar de overheid gaat misschien weggegooid,
en verdwijnt in iemands zak, maar in Nederland niet hoor. Het beeld van
de overheid als vijand is niet zo, wat zal ik zeggen, sophisticated.

Geld kan binnen komen door accijnzen of door belasting, maar
uiteindelijk moeten de uitgaven die de 2e kamer goedkeurt toch gedekt
worden.

> Wat % van de rokers houdt er op met roken? En daar
> moeten alle rokers dus (meer) voor gaan betalen.....

Of iets beters doen met het geld natuurlijk, die keuze is er ook altijd
nog, ook al moet je opboksen tegen die ongelukkige verslaving.

Bart