Dat roken toch zeg

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue May 9 11:50:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik denk dat we zelfs over die rookvrije ruimtes niet erg van mening
verschillen, Mark. Dat is inmiddels eigenlijk overal wel geregeld, behalve
in
de horeca, en daar verschillen we wel van mening, denk ik. In cafe's en
restaurants waar ze zich wel iets aantrekken van de afspraken werkt het naar
grote tevredenheid van iedereen - alleen laten velen het op hun beloop. Dan
vragen ze tzt om een verbod.

Ja, er zijn mensen die serieus een vettaks en andere betuttelende
maatregelen
overwegen. Gelukkig zijn we daar zo verdeeld over dat het er niet van komt
;)
Dat wil toch niet zeggen dat daar waar men het op hun beloop laat niet na
tevredenheid werkt?
Ik heb in bv. ons buurtcafeetje hier er nog nooit ook maar iemand over horen
klagen, ook niet de mensen welke niet roken.
Als er zo'n grote behoefte zou bestaan waren er toch zeker allang rookvrije
cafe's? In ons cafeetje is een behoorlijke afzuiging aanwezig en dat werkt
naar ieders tevredenheid dus waarom weer betuttelen en mee bemoeien met een
verbod?
Omdat niet-rokers er niet naartoe zouden gaan of kunnen? Rokers gaan dan
niet naar een rookvrij cafe of restaurant en keren we het toch weer om.
Net zoiets als de rookvrije werkplekken, ook zo'n onzinnig verbod. Ik ken
een bedrijfje met 4 mensen werkzaam op het kantoor. Alle 4 zijn het straffe
rokers die nu eigenlijk buiten of elders moet gaan staan, ware het niet dat
de baas zegt, laat ze maar barsten in hun eigenzinnige onzin.
Precies wat je zegt, men wil graag bepalen hoe anderen moeten leven.

Ger