Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun May 7 11:26:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> En dat los je op als alle Hollanders mee kunnen kiezen uit Verdonk en
> Rutte? En oh ja, Verdonk heeft al gezegd achter Rutte op de
> kandidatenlijst te willen als ze verliest. Dat ze 'ons' gaat
> vertegenwoordigen is dus al zeker. Hetzelfde zal waarschijnlijk voor
> Rutte gelden.

Je bent toch niet zo erg consistent, Mark, nu is het plotseling niet
meer zo belangrijk wie de VVD gaat leiden, waar je het net nog had over
emigreren.

Plus dat je het onderwerp van 'meepraten' bij de partij die je kiest
plotseling weer vernauwt tot het http://rutteofverdonk.nl geval waarvan
niemand hier heeft beweerd dat het iets oplost. Alleen dat het mogelijk
aanknopingpunten biedt om verder te komen.

> Die vraag kaats ik dus maar weer even terug...

Dat is een beetje de makke van discussies, onvermijdelijk (en meestal
vroeger dan later) komt het moment dat de dialoog niet meer bepaald
wordt door wat interessante vragen zijn, maar door het opkrikken van de
vermeende persoonlijke winst- en verlies-score binnen de discussie zelf.

Dat 'ego'-element zit natuurlijk altijd al vanaf het begin in elke
discussie, en bij elke deelnemer. Het helpt natuurlijk al een hoop als
iedereen het gevaar ziet.

Bart