Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun May 7 02:57:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/5/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:

> Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Ideeën zijn zelden puur slecht
> (net als mensen), er zijn altijd wel bruikbare aanknopingspunten.

Bij nieuwe ideeen heb je wellicht gelijk, maar we hebben het hier over
een discussie die al heel lang loopt, ook binnen D66.

 Denken
> in zwart-wit is ééndimensionaal, eigenlijk verdient het ook niet eens de
> betiteling denken.

Over deze mening hoefde ik al lang niet meer na te denken....

> De rompslomp, de contributie, en dat je misschien per verkiezing
> verschillend stemt.

Als D66-lid hoef ik echt geen D66 te stemmen hoor...

 De verhouding tussen aantal partijleden en aantal
> kiezers spreekt toch voor zich?

Die vat ik niet.

> Maar okee, er is een democratie denkbaar waarbij je 'stemt' door lid te
> worden van een partij. Alleen, dan lever je het stemgeheim in, ook niet
> leuk.

Vind ik ook een slecht idee.

Maar welk probleem wordt er eigenlijk opgelost?

> Je doet net alsof a) Verdonk een abject soort politicus is, b) ze het
> van Rutte wint, c) de VVD de grootste partij wordt en d) ze premier zou
> gaan worden.

Waar baseer je dat op? Ik ben wel vaker benieuwd naar
onwaarschijnlijke gebeurtenissen.

Groeten,
Mark Giebels