Palestina

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Mar 30 20:18:24 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Klopt, ze zijn absoluut niet gelijk. Israel is velen malen machtiger,
bezet Palestina en dwingt de Palestijnse bevolking tot een
volksopstand.

Toen Hamas de macht greep was mijn eerste gedachte 'daar gaat Israels
claim dat zij zelf geen terroristen kunnen zijn, omdat ze immers
democratisch verkozen zijn'. Dat heb ik nooit geslikt, maar werd
regelmatig opgeworpen door vooral de Israeliers en de Amerikanen.

Ik dacht dan ook dat Israel zijn eigen graf groef toen men Palestina
tot terroristische staat verklaarde. Dom, ze zijn immers democratisch
gekozen, net als zijzelf. Maar nee hoor, ik was weer eens naief, de
immer onkritische westerse wereld neemt ook deze opvatting van Israel
lekker over.

Sharon is inmiddels van oorlogsmisdadiger omgedoopt tot een Westerse
held en het duurt vast niet lang meer of de Westerse wereld beschouwt
Meretz en de Arbeiderspartij als extremistische partijen die heulen
met terroristen.

Groeten,
Mark Giebels