WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Tue Mar 21 22:10:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny die hier ook even overheen wil plassen:

Hier zijn dus 2 stromingen aan het woord. Het
Libertarianisme en het Paternalisme. Dat het belasten
van dingen mensen van hun verslaving afbrengt is een
belastings sprookje van de overheid, en een naïef
paternalistisch standpunt.
You can't legislate morality
Afgezien dat als je het leven als een avontuur
bestempeld (volgens Bartje). Je een volkomen vrijheid
in dat avontuur zou moeten hebben als je de ander
daardoor niet direct benadeeld. Of het algemeen nut
met regels gediend is (verkeerslichten e.d.).

Dit in tegenstelling tot "oostduitse" slaven
maatschappijen, waar nederland niet bijster ver vanaf
is. Het "levens-avontuur" van de hollander is nu
dikwijls hoe hou ik me staande in een overbevolkt en
overgereguleerde bureaucratie waar niemand meer
schijnt te weten wat iemand doet. En waar de
dagelijkse overheids oekases je om de oren vliegen
Samsara als avontuur? Wat een armoe!

dirkie ook wel lenny
Hipatitis: Terminal coolness.

http://mail.yahoo.com