WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Mar 20 22:39:40 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Even over het serieuzere stuk van je.

On 3/20/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:
> Overigens, mag wat jou betreft de accijns op tabak en alcohol afgeschaft
> worden?

Yep.

 En stel dat men methanol ipv gewone alcohol in drankjes zou gaan
> verwerken, en er mensen blind door raken. Geen rol voor de staat?

Alcohol is ook heeeel slecht. En als er mensen behoefte aan hebben om
methanol te drinken, dan moeten ze dat vooral doen. Kan nu ook al
gemakkelijk. En voorzover ik weet is die markt er niet.

 Eigen
> schuld dikke bult?

Kijk, extreem schadelijke ingredienten waar geen expliciete vraag naar
is, moet je als overheid gewoon verbieden om in producten te
gebruiken. Dat ligt bij alcohol en nicotine heel anders.

Er is overigens vooral behoefte aan onderzoek en voorlichting als
dingen niet duidelijk zijn. Zo vermijdt ik zelf alle kunstmatige
zoetstoffen. Dat kan immers wel eens een tijdbom zijn. Weinigen weten
dat en drinken de Cola Light zonder zorgen. Daar zou de overheid wel
op in moeten springen. Niet door een verbod, maar door bewustwording
en eisen voor extra onderzoek.

Groeten,
Mark Giebels