WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Mar 20 22:02:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Goed Bart, ik ben verheugd dat je expliciet de toegang (kansen) voor
> iedereen wilt vergroten om de levensvreugde te vergroten, en niet een
> soort paternalistisch gedefinieerde levensvreugde zelf. Bij eerdere
> bijdrages van je had ik soms het idee dat het je meer om het van
> 'bovenaf' sturen van individuele keuzes gaat, dan om het vergroten van
> de keuzemogelijkheden.

Mark, ik vind het niet zo belangwekkend om bij jou examen te gaan doen.

Misschien andersom, ik heb voldoende gepost hier waaruit je kunt
afleiden op welke manier ik tegen dit soort vragen aankijk. Probeer zelf
eens af te leiden wat ik vind, als het je tenminste echt interesseert.

Ik kan je alvast verklappen dat je de eerste vraag al meteen helemaal
fout hebt ;-) Zoals ook gemakkelijk is terug te vinden op deze lijst. Ik
zei al dat etiketjes (paternalistisch) geen indruk op me maken...
Overigens, mag wat jou betreft de accijns op tabak en alcohol afgeschaft
worden? En stel dat men methanol ipv gewone alcohol in drankjes zou gaan
verwerken, en er mensen blind door raken. Geen rol voor de staat? Eigen
schuld dikke bult?

Bart