Schuift Aso uitslag Euro-referendum alsnog terzijde ?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Mar 17 00:02:56 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoe moeten we dit nu duiden ? Schuift Aso het referendum over de grondwet
> alsnog terzijde ? Komt de EU alsnog met een tweede grondwet ? Zoiets lijkt
> hier dus wel te staan...  :-(
>

> Bron:  Telegraaf
> Datum: 16 maart 2006
>

> VVD wil niet weer referendum over Europa
>
> DEN HAAG - De VVD zal een referendum over een nieuw Europees verdrag niet
> weer steunen. De partij heeft zijn bekomst van de uitslag van het Neder-
> landse referendum over de Europese grondwet van vorig jaar juni. Dat
> [...]

Er is zelfs een nieuwe website voor geopend, (afgelopen week) meen ik,
maar ben even kwijt hoe en wat.

http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=7442E73FB0204B72B43F1864AB8692D0X1X53529X73
"
Uw mening over Europa telt

13-03-2006 | Vanaf vandaag kan het Nederlandse publiek zich uitspreken
over de rol van Nederland in Europa door mee te doen aan het onderzoek
op www.nederlandineuropa.nl. Het onderzoek is vandaag officieel
gelanceerd door staatssecretaris voor Europese Zaken Nicolaï.

Aan de hand van vragen en stellingen kunnen Nederlanders hun mening
geven over verschillende actuele Europese onderwerpen. Het onderzoek
loopt van 13 maart tot en met 17 april en is een initiatief van het
ministerie van Buitenlandse Zaken. De resultaten worden verwerkt door
een onafhankelijk onderzoeksbureau. De resultaten zullen bijdragen aan
de standpunten die de regering met de Tweede Kamer zal bespreken in de
aanloop naar de Europese top in juni dit jaar.

Start het onderzoek.
"

Ah, deze ...
http://www.nederlandineuropa.nl/