Fw: Aso wil uitstel deportatie-debat

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Mar 12 17:38:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Bart Meerdink" <bm_web at kpnplanet.nl>
To: "Discussielijst over D66" <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Sunday, March 12, 2006 5:15 PM
Subject: Re: Fw: Aso wil uitstel deportatie-debat

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee hoor,over de onzin welke je neerkalkt, en anderen liegen alleen maar.

> Als ik het heb over kassabonnen die ik vergeleken heb mag je ook wel eens
> geloven, niet? Niet in een winkel komen, je leest gewoon niet wat ik
> schrijf, en er komt totaal niet constructiefs uit je schrijfsels. Je gaat
> ook niet in op wat ik aan verbeteringen voorstel, dat interesseert je
> blijkbaar totaal niet.

Kassabonnen Bart, ik heb via een goede bekende die manager is bij een super
prijslijsten kunnen vergelijken. Hij schrok er zelf heel hevig van.
En je hebt gelijk hoor een kassabon van 10 euro is net zo hoog als een van
22 gulden toen. Weet je waar het over gaat Bart, wat je krijgt voor je geld.

> Ik heb het over het totale budget per persoon. Als je het eenvoudig houdt
> kun je gemakkelijk voor 100 euro p.p. per maand uitstekend eten.

Voor 3,30 euro per dag? 3 keer per dag, verder geen koffie of wat ook. Wat
zal je mager zijn zeg.

> Een alleenstaande bijstandsmoeder zit op of misschien wat onder de
> armoedegrens, als ze dan ook nog een vader uitgezocht heeft die niet
> bijdraagt in het onderhoud. Het is misschien 'not done' om het te zeggen
> maar zo'n bijstandsmoeder heeft natuurlijk wel dubbel gefaald. Eerst een
> ongeschikte vader uitzoeken maar wel een gezin met hem stichten, zodat de
> kinderen uiteindelijk zonder vader zitten. En dan ook nog afhankelijk zijn
> van de bijstand zodat de kinderen in armoede en wellicht sociaal isolement
> opgroeien.

Gadverdamme zeg, wat een vooroordelen, daar ga ik maar niet op in. Inderdaad
heel erg not done.

> Ik kan me daar inderdaad helemaal niet druk over maken. Als je van grote
> getallen houdt raad ik je aan om statistieken over China te verzamelen,
> dan is 0,01% al een groot aantal. In het jaar 2000 waren we in Nederland
> zo tevreden met de gestegen welvaart, nu hebben we meer maar wordt er
> overal gekankerd.

Dat jij je niet duk kan maken over mensen in armoede heb ik intussen wel
begrepen zeg. Als het jou maar goed gaat, dat gaat het over blijkbaar.

> Ger, je reageert je woede over allerlei instanties af op deze
> discussielijst, dat is je enige doel, en van oplossingen wil je niet
> horen. Ik kan je niet helpen.

Inderdaad ja, en weet je Bart, allemaal overheidsinstanties. Een oplossing
of maar een klein kansje erop heb ik nog niet gezien van je.
Zalm is een doetje bij je. Al lid van de VVD of misschien bij Wilders of zo?

Ger, die langzaamaan ook onpasselijk wordt van deze taal. Alle mensen die
pech hebben in het leven, hoe ook, danken dat aan zichzelf, toch Bart.