Fw: Aso wil uitstel deportatie-debat

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Mar 12 19:19:41 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Kassabonnen Bart, ik heb via een goede bekende die manager is bij een
> super prijslijsten kunnen vergelijken. Hij schrok er zelf heel hevig van.
> En je hebt gelijk hoor een kassabon van 10 euro is net zo hoog als een
> van 22 gulden toen. Weet je waar het over gaat Bart, wat je krijgt voor
> je geld.

En wat hebben jullie dan precies vergeleken? Wees eens controleerbaar,
Ger, meestal verdraai je de werkelijkheid namelijk om je punt te kunnen
maken.

In euro's, nu, voor wie niets te makken heeft (ik zeg niet dat dit mijn
menu is, maar er is helemaal niets mis met de kwaliteit):
Melk 1 L halfvol 0,42 / Yoghurt 1 L mager 0,39 / Schareleieren 10 L/M
0,99 / Aardappelen 5 kg 0,99 / Pindakaas 350g 0,55 / Havermout 500g 0,35
/ Vr.Muesli 1 kg 1,49 / Diepvr.visfilet 400g 1,09 / Wortels 1 kg 0,55 /
Br. bonen heel blik 0,29 / Rode kool m.appel hele pot 0,49 / Zonnebl.
olie 1 L 0,59 / J.belegen kaas 1 kg 3,35 / macaroni 1 kg 0,35 enz. enz.
enz. en dan heb ik geen enkele aanbieding meegenomen. Vlees en verse
groenten en fruit moet je natuurlijk op aanbiedingen en seizoen letten,
je bent op de penning of je bent het niet.

Ger doe de moeite eens, en stel eens wat dagmenu's op met dit soort
prijzen (zeg zo'n 3000 Kcal dan heb je wat speling, en volgens de
aanbevelingen van de voedingswijzer), en reken uit wat je kwijt bent.
Reken maar een eurostuiver per kopje koffie (thee kost vrijwel niets).

Maar het kan heel goed zijn dat de prijzen van jouw manager er totaal
anders uitzagen dan die van mij hierboven. Want je kunt ook gemakkelijk
veel meer uitgeven als je dat liever wilt. A-merken worden veel
verkocht. Maar als het over krappe budgetten gaat zijn C-merken
natuurlijk maatgevend.

> Gadverdamme zeg, wat een vooroordelen, daar ga ik maar niet op in.
> Inderdaad heel erg not done.

Hoezo vooroordelen, die kinderen zitten er maar mee. En de moeder is
daar verantwoordelijk voor. En vadertje staat mag het gezinnetje
overeind houden, okee, gelukkig is het in Nederland goed geregeld. Falen
doet iedereen wel eens. Maar het blijft falen. En het gaat wel over
kinderen, en hun belang is niet minder dan dat van de moeder.

Ger, je brein zit zo dicht als een betonblok.

Bart