Fw: Aso wil uitstel deportatie-debat

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Mar 12 17:15:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Ger" <gmw.arts at home.nl>

Ger toch, het gaat je echt alleen maar om het klagen hè :-(

Als ik het heb over kassabonnen die ik vergeleken heb mag je ook wel
eens geloven, niet? Niet in een winkel komen, je leest gewoon niet wat
ik schrijf, en er komt totaal niet constructiefs uit je schrijfsels. Je
gaat ook niet in op wat ik aan verbeteringen voorstel, dat interesseert
je blijkbaar totaal niet.

Ik heb het over het totale budget per persoon. Als je het eenvoudig
houdt kun je gemakkelijk voor 100 euro p.p. per maand uitstekend eten.

Een alleenstaande bijstandsmoeder zit op of misschien wat onder de
armoedegrens, als ze dan ook nog een vader uitgezocht heeft die niet
bijdraagt in het onderhoud. Het is misschien 'not done' om het te zeggen
maar zo'n bijstandsmoeder heeft natuurlijk wel dubbel gefaald. Eerst een
ongeschikte vader uitzoeken maar wel een gezin met hem stichten, zodat
de kinderen uiteindelijk zonder vader zitten. En dan ook nog afhankelijk
zijn van de bijstand zodat de kinderen in armoede en wellicht sociaal
isolement opgroeien.

Ik kan me daar inderdaad helemaal niet druk over maken. Als je van grote
getallen houdt raad ik je aan om statistieken over China te verzamelen,
dan is 0,01% al een groot aantal. In het jaar 2000 waren we in Nederland
zo tevreden met de gestegen welvaart, nu hebben we meer maar wordt er
overal gekankerd.

Ger, je reageert je woede over allerlei instanties af op deze
discussielijst, dat is je enige doel, en van oplossingen wil je niet
horen. Ik kan je niet helpen.

Bart