In belang van oogstjaar

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Mar 9 17:57:44 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Begrijp ik dat je hier een pleidooi houdt om de maatschappelijke kosten te
> verlagen: 'Helpt elkaar dus dampen maar'?
> ;-)

Natuurlijk is dat niet zo.
Stel dat je een auto-ongeluk veroorzaakt wat toch iedereen kan gebeuren. De
chauffeur van de andere auto komt in en rolstoel terecht en kan nooit meer
werken.
Er wordt dan een letselschadeberekening gemaakt en een vergoeding voor
inkomensderving en dat is het.
Zo iemand krijgt tot zijn 65ste WAO, de ziekenhuiskosten worden betaald en
wat er medisch gezien nog achteraan komt. Dat alles wordt niet verhaalt op
je verzekering behalve het eerstgenoemde. Ga maar eens na wat het de
maatschappij kost. Het is maar goed ook anders konden we geen van alleen nog
een auto verzekeren, zo duur zou het worden.
Met roken of drinken is het niet anders en hebben die mensen die zg extra
kosten gemiddeld genomen allang zelf betaald.

Ger