In belang van oogstjaar

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Mar 9 17:39:33 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Tja, als je zo gaat redeneren dan moet de verkoop van giftige garnalen,
> bedorven pinda's en wat dies meer zij aan gepensioneerden sterk
> gestimuleerd worden.
>
> Onze gezondheidszorg is er op gericht om het aantal gezonde levensjaren te
> verhogen, dan lijkt me elke invloed die ertoe leidt dat het leven door
> ziekte bekort wordt precies even onwenselijk als een goede gezondheidszorg
> juist wenselijk is.
>
> Dus, naar de prullenmand met deze steeds maar weer opduikende
> non-redenatie.
>
> Bart

Je moet een onderscheid maken tussen je gezondheid en de kosten Bart.
Laat mensen daar eens heel liberaal zelf voor kiezen. Wil je dan alle dingen
waar mensen ziek van kunnen worden of dood aan gaan afschaffen of enorm duur
maken? Auto's weg, vliegtuigen, niet meer (te lang) werken, electriciteit,
gas, sport, verzin maar even door zo.
Als ik graag een pilsje of een glas wijn drink, of als ik graag rook, wat me
b.v. 10 jaar van me leven zou kosten is dat toch een keuze van mezelf.
Bijkomend voordeel is dat de staat er onmetelijk van mee profiteert.
Of zou de minister het bedoeld hebben om het oogstjaar te bevorderen? Hij
begrijpt dan niet helemaal dat er niet het oogsten voor de staatskas mee
wordt bedoelt.
Maar ach, ASO snapt wel meer niet toch.

Ger