In belang van oogstjaar

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Mar 9 14:18:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Mar 09, 2006 at 01:13:27PM +0100, Ger wrote:

> Wat eruit gaat rollen? Dat je dadelijk aan de tanden kan zien of iemand het
> kan betalen.

Hallo Ger,

Ik heb een tandartsverzekering afgeschaft. 140 euro premie per jaar
betalen voor een maximale vergoeding van 200 euro is volstrekt stupide
indien je niet zeker weet die 200 euro nodig te zullen hebben. Als ik geen
klachten heb, ben ik voor een paar tientjes per jaar aan consult klaar. De
diverse tandartsverzekeringen waren voor de stelselwijziging doorgaans ook
al gemaximeerd. Voor 800 euro dekking betaal je zo 400 euro premie.
Verzekeren doe je voor schade die je niet kunt betalen. Dit lijkt meer op
sparen, ware het niet dat je hier je spaargeld aan het eind van het jaar
kwijt bent. Dan kun je dus beter zelf sparen.

Aan die tanden zie je dadelijk dus niets, en een kroon oid is al jaren
voor de meeste mensen een lelijke schadepost.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |