mineur

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Mar 8 14:09:36 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

André van Wanrooij heeft op woensdag, 8 maa 2006 om 13:40
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Lijsters,
>

> Wat een mineurstemming hier… Begrijpelijk dat wel gezien de uitslagen
> in den
> lande. Toch wil ik jullie deelgenoot maken van de blijdschap in
> Roosendaal
> (West-Brabant). Na twee raadsperiodes niet vertegenwoordigd te zijn
> geweest
> hebben we nu weer een zetel in de Raad.

gefeliciteerd roosendaal. :)

>  Eigenlijk hadden we er twee, maar we
> zijn één zetel kwijtgeraakt aan het kleinere Groen-Links omdat deze een
> lijstverbinding hadden met de SP.

dubbelgefeliciteerd roosendaal

> Overigens in heel west-brabant hebben we niet slecht gepresteerd. In
> Woensdrecht van 2 naar 3 zetels. De andere west-brabantse gemeenten
> hebben
> een status-quo qua zetels, en 2 gemeenten hebben een zetel verloren.
> Alles
> bij elkaar is D66 in west-brabant op het gelijke zetelaantal gebleven
> en dat
> is in vergelijk met de landelijke cijfers een goede prestatie!

jazeker, het is een mooie dag vandaag :)

> Als partij zullen we meer aandacht moeten hebben voor de mensen die in
> de
> klei staan.

daar kan niemand tegen zijn
klei in de klas. ;)

> [...]
> deze zin vooral bedoeld voor de fractie en de partij-top. Mijn advies
> aan de
> fractie is dan ook om nu (eindelijk) eens met de vuist op tafel te
> slaan en
> CDA en VVD maar eens voor het blok te zetten. Ik zou dolgraag nog een
> paar
> kersen op de taart willen, zodat we niet voor niets de uiteindelijke
> ellende
> hebben moeten verdragen. Willen zij niet, dan gewoon het juiste moment
> en
> het juiste issue afwachten en uit het kabinet stappen.

ja, maar daar zot 'm de kneep
wat is het juiste moment en de juiste issue, zo dat de gemiddelde
kiezer het kan snappen?
en de pers er niet mee aan de haal gaat?

> Als partij zouden we duidelijk moeten maken dat de interne machtstrijd
> om
> het leiderschap wel een van de laatste prioriteiten heeft. Boris D. is
> (samen met een groot deel van onze geloofwaardigheid) al “gesneuveld”.
> Lousewies en Alexander hebben een verantwoordelijkheid voor de partij
> die ze
> niet ondergeschikt zouden moeten mogen maken aan de eigen ambities. Ik
> hoop
> dat ze dat beide inzien zodat er een partij overblijft.

dat zou mooi zijn

gr elma, een GL die d66 een goed hart toedraagt