Van Aartsen weg als fractieleider

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Mar 8 12:15:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond de Tempe heeft op woensdag, 8 maa 2006 om 12:09
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Nee, Elma - ik heb mij jaren uitstekend kunnen bewegen in de RK
> wereld, zoal
> s ik je wel heb verteld. . De meeste van mijn partners zijn vrouwen
> geweest,
> losgegroeid uit de katholieke wereld.
> Maar ik kom uit een gezin van ongelovige, biologisch opgeleidde
> intellectuelen.

kijk, leer ik alweer wat. :)

> Waar in de jaren 50 geschimpt werd op de katholieken en de
> prot.-christenen die hun kindertal niet wisten/wilden beperken.

oei, klinkt bekend.
het is dat ik niet meer zo van het schimpen ben, maar in het verleden
heb ik me er ook schuldig aan gemaakt
maar ik beter mijn leven tegenwoordig

>  En aan tafel
> getwist werd of er op de PvdA of op de VVD - van toen - gestemd zou
> worden.

ja, weinig keuze was er toen
de rotte vis of het bedorven vlees waar van mierlo over klaagde

> En mijn vader van zijn  moeder op zijn kop kreeg - zij was doopsgezind
> - dat
> hij niet wilde kiezen voor "de derde weg".

LOL, wat een leed was dat toch vroegah
die jonkies hier hebben geen idee. ;}

> Natuurlijk is er veel bijzonder cultuurgoed in de bijbel te vinden,
> vooral
> het OT. Maar het is net zo min direct richtsnoer als als de grote
> griekse
> tragediën.

nou ... kweenie
medea is het verhaal dat mij bijbleef
vooral voor hoe het niet moest

> Eerder een verhaal van het tragisch pogen van mensen een
> favoriete positie te bepleiten bij hun veronderstelde schepper, die
> hen toch
> elke keer weer in de sores laat zitten. Al die extra toestanden hebben
> niets
> extra's opgeleverd, alleen een berg boeiend cultuurgoed!

wezijnhetweerhelemaalmetelkaareens raimond. :)
maar dat boeiende cultuurgoed, dat is wel heerlijk (damelijk vandaag 8
maart ;)

gr elma