Van Aartsen weg als fractieleider

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Wed Mar 8 12:09:50 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee, Elma - ik heb mij jaren uitstekend kunnen bewegen in de RK wereld, zoal
s ik je wel heb verteld. . De meeste van mijn partners zijn vrouwen geweest,
losgegroeid uit de katholieke wereld.
Maar ik kom uit een gezin van ongelovige, biologisch opgeleidde
intellectuelen. Waar in de jaren 50 geschimpt werd op de katholieken en de
prot.-christenen die hun kindertal niet wisten/wilden beperken. En aan tafel
getwist werd of er op de PvdA of op de VVD - van toen - gestemd zou worden.
En mijn vader van zijn  moeder op zijn kop kreeg - zij was doopsgezind - dat
hij niet wilde kiezen voor "de derde weg".

Natuurlijk is er veel bijzonder cultuurgoed in de bijbel te vinden, vooral
het OT. Maar het is net zo min direct richtsnoer als als de grote griekse
tragediën. Eerder een verhaal van het tragisch pogen van mensen een
favoriete positie te bepleiten bij hun veronderstelde schepper, die hen toch
elke keer weer in de sores laat zitten. Al die extra toestanden hebben niets
extra's opgeleverd, alleen een berg boeiend cultuurgoed!

/raimond de tempe