Van 'Pim' naar 'Pet': Oogstfusie

Wed Mar 8 10:55:48 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Een fusie met GroenLinks is inderdaad zeker iets dat D66 nu zou moeten
>overwegen

 Voor GroenLinks betekent een fusie met D66 politieke zelfmoord. Ik zie
 zoiets dus helemaal zitten... slepen we in elk geval nog een andere
 partij mee in onze val...   :-)

 Nu we het toch over oogsten en normen en waarden hebben... ik hoorde
 gisteren het gerucht (als het waar is zou het diabolisch zijn) dat Aso
 *zelf* de voedselbanken heeft opgezet omdat het dan een stuk gemakke-
 lijker wordt de burger van alles af te nemen.

 Ik neem aan dat het niet waar is (eerder getuigt van het wantrouwen in
 Aso) maar in periode waarin de liberalen dermate goedkoop huren dat de
 hoogte van de huurpruizen dermate omhoog 'moet' dat niet-liberalen hun
 huis uitmoeten (fantastische oplossing, uiteraard), is echt alles moge-
 lijk.

 Want, laten we het niet vergeten: vooralsnog gaat de ellende van Aso
 gewoon door. Er staat niets minder dan een massale huisuitzetting van
 miljoenen burgers op het programma. En D66 zal daar, nu het nog kan,
 zeker aan meewerken.

 Hofnar Brinkhorst heeft daar ongetwijfeld al een uiterst cynische
 kwinkslag voor klaarliggen. 'In een oogstjaar zijn er altijd problemen
 met de opslagruimte' - of iets in die trant.