Van Aartsen weg als fractieleider

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Wed Mar 8 09:41:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

HESSE Eelco wrote:

>  Ik denk dat je de denkluiheid van het VVD-kader niet moet
> onderschatten; zoals de Republikeinen  in 1996 de oude Bob Dole inzetten
> tegen Bill Clinton, zo zal het VVD-kader het liuefst het roestige kanon
> Hans Wiegel inzetten tegen Wouter Bos (met een gigantische nederlaag als
> gevolg). Daarna komen er wellicht kansen voor Rutte en Kamp. De VVD is
> een hardleerse partij. Ik zou zeggen: laat ze maar. De zorgen om D&&
> zijn er niet minder groot om; ik zal denk ik na het veertig jarig
> bestaan een punt achter mijn (eveneens 40-jarig) lidmaatschap zetten.

Geen politieke belangstelling meer, of denk je iets positiefs te
bereiken door bij D66 weg te gaan?

Deze verkiezingen hebben voor mij in ieder geval geen andere partij er
aantrekkelijker op gemaakt. Dat D66 het spel van de democratie nog
steeds niet beheerst is een probleem maar ook een uitdaging natuurlijk.

Overigens is D66 er in mijn Nijmegen juist op vooruit gegaan, mede door
het referendum hier denk ik.

Bart