Van Aartsen weg als fractieleider

HESSE Eelco EHesse at EUROPARL.EU.INT
Wed Mar 8 09:54:15 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Original Message-----
From: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl] On
Behalf Of Bart Meerdink
Sent: 08 March 2006 09:42
To: Discussielijst over D66
Subject: Re: Van Aartsen weg als fractieleider

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

HESSE Eelco wrote:

>  Ik denk dat je de denkluiheid van het VVD-kader niet moet
> onderschatten; zoals de Republikeinen  in 1996 de oude Bob Dole
inzetten
> tegen Bill Clinton, zo zal het VVD-kader het liuefst het roestige
kanon
> Hans Wiegel inzetten tegen Wouter Bos (met een gigantische nederlaag
als
> gevolg). Daarna komen er wellicht kansen voor Rutte en Kamp. De VVD is
> een hardleerse partij. Ik zou zeggen: laat ze maar. De zorgen om D&&
> zijn er niet minder groot om; ik zal denk ik na het veertig jarig
> [...]

Geen politieke belangstelling meer, of denk je iets positiefs te
bereiken door bij D66 weg te gaan?

Deze verkiezingen hebben voor mij in ieder geval geen andere partij er
aantrekkelijker op gemaakt. Dat D66 het spel van de democratie nog
steeds niet beheerst is een probleem maar ook een uitdaging natuurlijk.
Dank voor de belangstelling  voor mijn persoonlijke beweegredenen; die
zijn vooral ingegeven door een zekere moedeloosheid: te klein voor het
laken (of hoe die uitdrukking ook is); op een gegeven moment wordt de
vraag stoppen of doorgaan. Aansluiten bij het Groen Links van Femke
Halsema en die club naar sociaal-liberaal of vrijzinnig democratisch
vaarwater trekken ? Het gestaalde kader is daar of gestorven of naar de
SP vertrokken en echte baantjesjagers koersen direct naar de PvdA.  Als
die fusie met Groen Links een optie is (wordt ?), ja, dan doe ik nog
even mee...
Overigens is D66 er in mijn Nijmegen juist op vooruit gegaan, mede door
het referendum hier denk ik.

Bart

(D66 at nic.surfnet.nl).
Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het