Van Aartsen weg als fractieleider

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Mar 8 09:32:35 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3/8/06, HESSE Eelco <EHesse at europarl.eu.int> wrote:
>  Ik denk dat je de denkluiheid van het VVD-kader niet moet
> onderschatten; zoals de Republikeinen  in 1996 de oude Bob Dole inzetten
> tegen Bill Clinton, zo zal het VVD-kader het liuefst het roestige kanon
> Hans Wiegel inzetten tegen Wouter Bos (met een gigantische nederlaag als
> gevolg).

Net via het ANP:

 Wiegel keert niet terug in landelijke politiek

DEN HAAG (ANP) - Het VVD-erelid Hans Wiegel keert niet terug naar de
landelijke politiek. Dat heeft Wiegel woensdagmorgen laten weten in
een persverklaring.

De vroegere VVD-leider had begin vorig jaar al aangegeven dat hij in
maart 2006, na de gemeenteraadsverkiezingen, een beslissing zou nemen
over een eventuele terugkeer in de landelijke politiek. ,,Na
zorgvuldige overweging van persoonlijke en politieke aard, is de heer
Wiegel thans tot zijn besluit gekomen'', aldus de verklaring.

,,De heer Wiegel betuigt zijn groot respect aan de gisterenavond
afgetreden fractievoorzitter, Jozias van Aartsen''. Wiegel laat verder
weten dat hij ,,op dit moment'' geen nadere mededelingen zal doen.

 Daarna komen er wellicht kansen voor Rutte en Kamp. De VVD is
> een hardleerse partij. Ik zou zeggen: laat ze maar. De zorgen om D&&
> zijn er niet minder groot om; ik zal denk ik na het veertig jarig
> bestaan een punt achter mijn (eveneens 40-jarig) lidmaatschap zetten.

Geen geloof in een goede afloop meer Eelco, of is het de koers?

Groeten,
Mark Giebels

P.S. Ik kan blijkbaar emails versturen nu via gmail. Ontvangen gaat
ook goed. Password aanvragen en opties wijzigen lukt nog niet.