Nero syndroom: zingende politici (was: Donner serieus nemen)

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Mar 1 12:21:25 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op woensdag, 1 maa 2006 om 09:32
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bert Bakker <bbakker at USA.NET>,
>
>  Wijsglas hoort uit hoofde van z'n functie te protesteren - om het
> vervolgens
>  weer door de vingers te zien. Dat lijkt me de enig juiste verklaring.

tssss, marc a kent zijn machiavelli :)
en Bert B ook al
zo hebben we nog wat gemeen jullie en ik, elma, altijd optimistisch
blijven. ;)

maar oma elma kan de originele mail van Bert B niet vinden
wie is hier eigenlijk de lijstvader/lijstbeheerder?
zodat ik zo nu en dan iets technisch vragen kan zonder meteen de hele
lijst op stelten te zetten?
(speelt zo lastig viool op het dak, en dan ook nog op stelten. ;)

>  Men kan al het gezang van leden van coalitie-partijen natuurlijk zien
> als
>  een aardigheidje - maar zo lijkt het mij niet bedoeld. Het gaat hier
> domweg
>  om een afleidingsmanouvre (net als dat terrassengezever van D66).

ah, weer wat gemist
d66 zevert op terrasjes tegenwoordig?
terwijl het toch de bedoeling is dat vloeistof de Andere kant op
vloeit? op terrasjes?

>  Het is verkiezingstijd, politici zouden verantwoording kunnen
> afleggen -
>  maar dat zou onder de huidige omstandigheden eerder kunnen worden
> opgevat
>  als een soort 'schuldig'-verklaring en dus grijpt men naar iets geheel
>  anders teneinde het gehavende imago wat op te krikken. In het
> tijdperk van
>  het nihilisme is dat kennelijk vals gezang.

Wein Weib und Gesang, en Brood en Spelen, en ook nog: 'Als het volk
honger heeft, geef het dan cake.'
het kabinet kent ook zijn klassieken marc en bert, net als jullie en ik
en weet ze ook elegant toe te passen
valt me eerlijk gezegd nog van ze mee.

>  Het heeft iets genants, eerlijk gezegd. Voor de slachtoffers van het
> beleid
>  kan het daarboven zeer cynisch overkomen.

DAT weer wel, natuurlijk. :(
maar ja, had jij dan illusies over dit kabinet dat ze NIET cynisch
waren, schattebout van me?

>  Een soort Nero-syndroom. Rome staat in brand en de keizer zingt.

ach ja, wat moet de brave man anders doen?
huilen staat niet aardig, en bovendien loopt je mascara daarvan uit. ;{

gr elma (hirsist, vrijheid van meningsuiting-fundo, en nog meer lelijks)