Koerscrisis: Van der Laan dient geroyeerd te worden als D66-lid

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jun 29 22:49:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Hein, wat ben ik nu ineens blij dat je geen lijsttrekker bent
> geworden... ;-)

Ik ben altijd blij als er blije mensen om me heen zijn! :-)

> Een politiek leider als vakminister in een kabinet dat geen politieke
> steun heeft van de (fractie van) de partij die hij leidt.... Dat vind
> je toch niet werkelijk een goede oplossing Hein??

Nee. Niet echt. Ik zat een beetje te speculeren op de strategische
afspraken die misschien zijn gemaakt tussen de fractie en de
bewindslieden. Vandaar mijn woordje: theorie.

> D66 steunt eerst de missie wel en niet en nu het kabinet wel en niet.
> Dat noem jij de rug rechthouden Hein??

Inmiddels zijn we ingehaald door de realiteit, Mark. Het blijkt
inderdaad dat fractie en bewindslieden één strategie hebben gevolgd.
Gericht op aftreden Verdonk, respectievelijk vallen van kabinet. Dat
laatste is gelukt. Ik vraag me af hoe de electorale consequenties eruit
zien. Kan best zijn dat die meevallen.