Koerscrisis: Van der Laan dient geroyeerd te worden als D66-lid

Thu Jun 29 20:52:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze waren volsterkt helder net en jij hebt gelijk Henk,

D66 incl. de bewindslieden konden het beleid van Verdonk niet meer steunen,
en dienden hun ontslag in.
Het kabinet bewandelt nu de koninklijke weg en gaat pas door
na consultatie van de Kamer door de Koningin.
Zo klopt het straks staatsrechtelijk, er is niet gebleken dat er geen
meerderheid is in de Kamer
die het kabinet niet meer vertrouwt, maar de basis van de coalitie met D66,
het akkoord en de handtekening, ontbreekt niet zomaar.
De koningin kan na consultatie een kabinet laten bestaan dat vruchtbaar kan
samenwerken met het parlement.