Koerscrisis: Van der Laan dient geroyeerd te worden als D66-lid

Thu Jun 29 21:16:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>LvdL heeft vandaag meer dan eens verklaard dat de fractie werd gesteund
>door de D66-ministers. Dat lag niet alleen niet voor de hand maar het bleek
>ook pertinent onjuist.

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>Waar bleek dat dan uit, heer Fluks? Ik heb ze nog niets horen zeggen.

 Dat bleek uit de eerste verklaring van Balkenende vandaag.

 Ze stapten pas op *nadat* LvdL die rare verklaring aflegde. Maar ja,
 toen konden ze niet anders.

>Neemt niet weg dat ik natuurlijk een fles wijn heb opengetrokken n.a.v.
>het intrekken van de kabinetssteun door Lousewies :-)

 Enerzijds vind ik het prachtig dat dit vreselijke kabinet weg is. Maar
 de wijze waarop (de schade voor D66 is gigantisch, is zoiets ooit nog te
 repareren ?) kan beslist niet door de beugel. De verantwoordelijken hier-
 voor dienen allen op te krassen. Ze hebben geen enkel politiek gevoel en
 hun nihilisme is ijskoud. Ze hadden *niets* hoeven doen gisteren en van-
 daag, helemaal niets. Maar ze hanteerden de bijl en sloegen zichzelf een
 voet af.

 Ik ben dus nogal tweeslachtig in m'n reactie. Ik sta beslist niet te
 juichen; de wijn blijft bij mij vanavond onder de kurk zitten.