Hirsigate: Kant noch wal

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Jun 29 09:01:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 6/29/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:
> Verdonk mag wat mij betreft trouwens wel vertrekken, haar eigen ego
> speelt een dominante rol in haar beleid, en haar diensten functioneren
> slecht.

Eens.

 Maar in dit speciale geval is het het optreden van de 2e kamer
> zelf wat voor de meeste kritiek vatbaar is.

De kamer schrikt van haar eigen harde vreemdelingenbeleid nu, zeker,
en dat is positief. Maar dat kan de kamer niet alleen de minister
verwijten, dat klopt. Overigens controleren slechts wij met z'n allen
de kamer en niemand anders en hebben we als burgers geen enkel middel
om nu de kamer terug te fluiten. Ook daar zou wat aan gedaan moeten
worden.

> Lousewies heeft helaas geen manier gevonden om zich hieraan te
> onttrekken,

Dat ben ik niet met je eens. Dit was een schaamteloos en een zeer
schadelijk politiek spelletje dat hier gespeeld is en dat moet D66
gewoon afkeuren, punt uit.

 en ziet zich nu gedwongen om uiteindelijk een keer niet
> alleen te blaffen maar ook te bijten naar deze minister.

Eens.

 Jammer dat het
> is op een onderwerp waar de kamer zelf zo'n slecht figuur slaat.

Wat het kabinet heeft laten zien is natuurlijk nog vele malen erger.
Als Brinkhorst er niet medeschuldig aan was geweest had de D66-fractie
hoogstwaarschijnlijk ook het vertrouwen in de minister president
opgezegd is mijn inschatting. Als men dit echt zuiver had willen
spelen dan had men het vertrouwen in de hele top van het kabinet
inclusief Brinkhorst op moeten zeggen.

Groeten,
Mark Giebels