D66, weer dezelde fout?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jun 29 09:14:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik kan het niet geloven, vooralsnog.
Men zal toch wel iets geleerd hebben van Uruzgandebacle?  En daarmee zijn er toch nog maar twee opties open. Of het kabinet laat Verdonk vallen, of gaat in het geheel naar huis. Ik wil en kan me niet voorstellen dat een fractie van D66 weer opnieuw zou zeggen van doe het dan toch maar en we gaan over tot de orde van de dag.
Ik zag vanochtend in het vroege journaal Pechtold naar binnen gaan in de fractiekamer naar ik aanneem. Brinkhorst snap ik nog een beetje, die wil natuurlijk eerst zijn meeneemtelefoonnummer er door hebben:)))). Maar Pechtold moet nu toch heel erg dubbel daar gezeten hebben als de nieuwe fractieleider en als minister met een bepaald verleden.
Terecht, zeer terecht speelt de fractie dit op het scherpste van de snede. Bepaalde grenzen kan en mag je niet overschrijden. Eindelijk komt D66 nu eens uit haar stopverfrol en durft lef te tonen, tot hier en niet verder.
Wat meteen ook duidelijk laat zien hoe de VVD en het CDA over D66 denkt.
Van mij mag dit kabinet onmiddellik vallen als een steen, maar dat mocht het van mij al op andere gronden, dat is duidelijk. Pure achterkamertjespolitiek als je hoort hoe de hele VVD-top bijeen gezeten heeft en het wordt verklaard in de hoedanigheden waarin ze daar zaten. Allemaal VVD-ers maar ze hadden net zo goed van de LPF of zo kunnen zijn, laat me niet lachen. Dat een CDA zoiets pikt is al om te grinnikken toch?

D66 wildde niet meer de aanhanger zijnvan de PvdA zei men destijds? Oke, dat mag je mening zijn, accoord.
Nu heeft de aanhanger van de VVD en het CDA richting aan gegeven en haalt de voorwagens in. Prachtig, maar dan wel ook gas geven nu.
Pechtold zei het eerder, of hij dit bedoelde weet ik niet, maar er zijn wederom vuile en vieze spelletjes gespeeld. En je kan maar een ding zeggen tegen de fractie van D66, doe er in godsnaam niet aan mee. Niet alleen in het belang van de democratie en de geloofwaardigheid maar ook in het belang van jullie partij.

D66 heeft zich heel erg doelbewust in de positie gezet van nu doorhappen of opheffen. Nu weer meegaan is voor niemand meer geloofwaardig meer. Het is of Verdonk of het kabinet. Een op een of andere manier doorgaan van BII is dan niet je verantwoordelijkheid meer en dat zou maar goed zijn ook.
Hopelijk laat men zien werkelijk wat geleerd te hebben van gemaakte fouten.

Ger