De heilige getallen 65 en 40

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Jun 26 15:03:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26-jun-2006, om 12:49 heeft Kaj het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat denk ik niet. Toevallig nét nog nieuwsbericht over de OESO, dat
> stelt
> dat Europese overheden óf de belastingen moeten gaan verhogen, óf
> in andere
> uitgaven snijden, óf zodanig hervormen dat mensen zelf meer gaan
> betalen
> voor hun eigen ziektekostenverzekeringen en pensioenvoorzieningen.
> Dat zijn
> de drie keuzes en electoraal gezien zijn ze alledrie uiterst
> onaantrekkelijk.

alles wat geld kost is onaantrekkelijk.
daarom een beetje uitleg erbij nodig?
zie de discussie tussen bos en van dam.

> Vandaar ook dat de politieke partijen zich nu al in allerlei
> bochten wringen
> om met halffabrikaatjes te komen om te voorkomen dat ze met één van
> die drie
> keuzes de verkiezingen ingaan. (Met uiteraard als gevolg dat na de
> verkiezingen juist één van die drie keuzes keihard doorgevoerd wordt.)

logisch

> Het zou mij in dat verband dan ook niet verbazen als in de nabije
> toekomst
> het aantal mensen tussen de 60 en 67 dat in de WIA instroomt opeens
> enorm
> toeneemt...

die truuk werd bij de wao toegepast en oogluikend toegestaan door
werkgevers en werknemers bonden.
daar gaat toch geen overheid meer intrappen hoop ik toch

van belang is uit welke pot iets komt, verzekering of belastingen.
40 jaar bijdragen aan een verzekering (pensioen) kan alleen bij
voldoende inkomen.
en dan maar hopen dat de kapitaalmarkt niet inzakt.

en belastingcenten moeten ter discussie staan, om de vier jaar, dus
uitkeringen uit belastingen zijn niet zo veilig.

en nog meer van belang vind ik de kwaliteit van leven.

brinkhorst heeft makkelijk praten, zo'n baan had ik ook wel tot mijn
70ste willen volhouden.

dus waarom gaat de discussie niet ook over zwaar werk dat geen hond
langer dan pakweg dertig jaar of boven de 55 kan volhouden?
we zijn geen gelijke monniken dus zullen we ook aangepaste kappen
moeten kopen toch?

en ik zeg kopen omdat we hier niks kado krijgen.

het is al onrechtvaardig genoeg dat zwaar lichamelijk en geestelijk
werk vaak zo slecht betaalt.

gr elma