Koescrisis: D66 blijft partij zonder kern

Mon Jun 26 12:18:35 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je hebt gelijk,

Soms heb je even macht en invloed, door overwicht, deels door je eigen
opstelling vooraf, deels doot toevallige omstandigheden die er mooi mee
samenvallen. Die momenten komen er altijd wel een keer. En dan faalt D66,
zoals Van Mierlo verzuimde in 94 te laten uitbetalen. Zelf werd ik toen
stadsdeelwethouder en toen ik mijn spilpositie in de raad uitspeelde door
wonen en werken te nemen ipv stadsdeelvoorzitter te worden zoals de 2e en 3e
partij boden om de grootste regenwicht te biden, adviseerden ALLE d66-ers me
juist iets lichts te nemen. Dat tekent de mentaliteit. Dat dwingt geen
respect af en plaatst je in het spel dat anderen bepalen buiten de lijnen.
Want naast inhoud en spel speelt ook respect mee. En D66-ers verdienen in de
ogen van anderen weinig respect, terecht of niet, maar dan gunnen ze je ook
niets. Er is zelfs afschuw over zoveel slapte in de ogen van anderen die de
harde werkelijkheid binnen en tussen partijen kennen en moeten buffelen en
soms doelgericht scoren. Om D66 wordt gesneefd en gelachen, helaas.