De heilige getallen 65 en 40 (was: LvdL bij standpunt.nl en geloofwaardigheid)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Jun 26 12:08:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Euhhhh Marc?

Dus je moet liberaal worden om de vrijheid te verkrijgen om er tegen te
zijn:)))))))) Grapje

Vrijheid blijheid is het devies dan toch? Dus krijgen we ook de
vrijzinnigheid om zoveel mogelijk in het zwart te doen of hoort dat niet bij
de vrijheid?
De vrijheid dus om zo min mogelijk belastingen te betalen, wat trouwens
steeds meer in volle gang is, zeker in de grensstreken. Maar zegt de
liberaal, dat is EU, dus dat maakt niet uit. Dus laten we bv. hier de Duitse
economie maar volop bloeien. Maar ook aan de Belgische grens is het zeer
aantrekkelijk. Laat ons eerlijk zijn, wat mensen stukken goedkoper kunnen
krijgen of halen, laten ze niet na toch?
Auto naar de garage (zwart of wit, keuze genoeg) even over de grens wippen.
En dan even laten keuren ja, shit dat dit nu in Holland moet maar ja.
Consumentenelectronica scheelt een hele hoop, tot wel tientallen procenten.
Benzine tanken doe je niet in Holland natuurlijk, scheelt zo maar 16 ct de
liter.
Rookwaren haal je meteen genoeg in Belgie.
Ramen wassen of veel dingen in of rond het huis laat je doen door Polen.

Ik ken een grote winkel hier 10 km vandaan met naar schatting 1000
parkeerplaatsen, 3/4 ervan is doorgaans bezet met gele kentekens en dat in
Duitsland. En zijn niet alleen maar grensbewoners hoor. Door het
prijsverschil kan je blijkbaar aardige afstanden rijden. Hoeraatje voor
meneer Zalm toch?

En dan die heilige getallen van 40 en 65 ja. Of ze heilig zijn zal me wordt
zijn maar ze zijn wel ooit tot stand gekomen door ervaringen. In medische
kringen maar ook in de politiek heeft men ooit vastgesteld dat dit toch
eigenlijk grenzen zijn waar mensen normaal aan kunnen voldoen. Gemiddeld is
dat natuurlijk, de ene mens zit wat anders in elkaar dan de andere.
Maar nu wil men dus degene die zijn hele leven achter een bureau zit fysiek
vergelijken met iemand die 40 of 50 jaar stenen sjouwt op de bouw.
Maar je kan als je ouder wordt toch wel anders gaan doen hoor je dan roepen.
Ja hoor, we gaan met zijn allen als we bv. 55 zijn op kantoor zitten. Wat
doen zien we wel na de massale omscholingen.
Soms kan je er mee lachen hoor als je ziet hoe sommige dingen achter
eenzelfde bureautje bedacht worden. Totaal in het ongewisse van wat het voor
mensen betekent om zolang fysiek bezig te zijn, zodat ze smachten om te
kunnen stoppen. In mijn 22 jarige ervaringen in het beoepsgoederenvervoer
heb ik er zegge en schrijven2 meegemaakt die het gers hebben tot hun 65.
Anderen kozen voor de VUT, minder geld maar het was niet meer op te brengen
voor ze.
De VUT hebben we dus om zeep geholpen en dan komt er zo'n malloot Brinkhorst
roepen dat we maar 40 uur aan de slag moeten overal. Hij schijnt niet erg op
de hoogte te zijn want er zijn nog sectoren genoeg waar 40 uur heel normaal
is. Voor de bedrijven is het niet erg zegt hij want voor het meerdere
betalen werkt men ook, maar hij vergeet even de mensen.
Eigenlijk onderkent hij hiermee wat bedrijven graag willen. Langer werken
wil zeggen minder mensen in dienst en dus ook minder risico's die zijn
opgelegd door dezelfde regering. 2 Jaar ziektewet en zo.

Ger