Mark Rutte nieuwe lijsttrekker VVD

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Jun 2 14:46:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Jun 01, 2006 at 01:57:11PM +0200, Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Pleit je er nou voor dat D66 op enig moment /tegen/ de meerderheid
> binnen de partij in, uit het kabinet had moeten stappen? Ik volg je niet
> hoor. Je doet mee, en je moet niet lichtvaardig daarop terugkomen.

Bart,

Ik kan natuurlijk niks hard maken, maar ik zou niet verbaasd zijn
wanneer die (steeds krapper wordende) meerderheden op die congressen
te maken hadden met o.a.:

    -- afhaken criticasters
    -- demagodie danwel beinvloeding door 'big-shots' (bv. vMierlo/Pasen)
    -- het feit dat congressen immer achteraf debatteren en velen van
       mening zijn dat je enige weken na dato niet alsnog 'opstapt'

Dat doet niks af aan de legitimiteit van die congresuitspraken, maar zou je
wel wat moeten matigen in het refereren naar 'de meerderheid binnen de
partij'. Daarbij zou het mij evenmin verbazen indien de nodige leden
inmiddels enige spijt hebben van hun stemgedrag op een van die roemruchte
momenten.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |