Uruzgan

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Thu Jun 1 23:41:05 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeker, Tjerk. Maar gelijk moet je krijgen (van anderen), niet zelf claimen.
Dat kan nu politiek interessant lijken, maar heel wat minder wanneer straks de
eerste slachtoffers vallen. Dus op een serene manier weer in het debat komen
is veel beter dan té hard je eigen 'triomf' neer te zetten. Want eerlijk
gezegd, ik voel het ook helemaal niet als triomf, wie wil nou dat het slecht
gaat en onveiliger wordt in Afghanistan? En dan nog ons eigen optreden toen
ter tijd.
Kortom: er is juist goed over nagedacht om sotto voce te zijn, op dit moment.
Uruzgan zal nog heel vaak terugkomen.
En bovendien: als ik iets te discussiëren heb, dan niet primair met Hans van
Baalen, maar met de Pvda, met Bert Koenders. Die heeft immers de twee
voorwaarden gesteld: de ISAF-missie en de Operatie Enduring Freedom (de
oorlog) zouden goed uit elkaar gehouden moeten kunnen worden; en er moest
daadwerkelijk sprake kunnen zijn van wederopbouw... En DAT hamer ik er elke
keer weer in, zodat de vraag ook door anderen aan Koenders en Bos gesteld zal
worden.