Mark Rutte nieuwe lijsttrekker VVD

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jun 1 16:12:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik was tégen deelname, al was het maar om de volgende, cynische,
> partijpolitieke reden: was D66 in de oppositie gaan zitten, dan was D66 de
> enige liberale partij geweest naar wie boze VVD'ers en CDA'ers hadden kunnen
> uitwijken zonder gedwongen te zijn te kiezen tussen de linkse partijen aan
> de ene kant, en de gggristen-Taliban en de rechtse splinters. Nu echter zit
> D66 'gevangen' in het rechtse kamp en zijn er voor kiezers die
> centrum-rechts willen stemmen twee keuzes: het CDA en de VVD, waar D66 nu
> mee moet concurreren.

> [...]

Tsja, maar je komt er geen meter verder mee. Het is partij politiek
denken waar ik niets mee heb, of zelfs maar wil hebben. Het is tot een
cultuur verworden die de burger/kiezer niet bedoeld kan hebben uit
handen te willen geven om de democratie te vormen.

Er is heel dringend een andere geluid nodig. De positie van de
politicius zij bij de burgers moeten zijn om zaken ordentelijk te
regelen. Onze politieke partijen zijn het voor zichzelf gaan regelen, en
daarin participeerde helaas D66. Uitgerekent die partij!?!?

Henk Elegeert