[Muijz-Meet] Re: D66 heeft 8 kandidaat-lijsttrekkers

Thu Jun 1 13:32:21 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 1-jun-2006, at 10:04, Hein van Meeteren wrote:

> Ja Henk, ik had niet moeten reageren

Dat zeg ik: je kunt je niet beheersen.
En dat maakt je ongeschikt als lijsttrekker.

De rest van je geblaat wil ik best nog eens bespreken,
maar liever niet hier want het is hier allemaal al aan
de orde geweest - inclusief je aantoonbaar liegen over
de zaak - en het enige dat je nu doet is jezelf herhalen.

Een puntje pak ik er toch even uit, omdat dat de lijst
betreft.

Zoals gezegd: het ene moment riep je dat alles gezegd
moest kunnen worden, en vervolgens deed je aangifte.
Nu erken je dat min of meer, maar kom je met de wet
op de proppen:

"Blijft staan de wet. Die mag je niet overtreden, althans,
dat is de bedoeling in onze rechtsstaat."

Maar je was helemaal niet verplicht om aangifte te doen.
Dus als jij eerst zegt 'je mag alles zeggen' en
vervolgens ga je aangifte doen, dan is dat geheel en
al jouw eigen laffe keuze, waarbij je je niet achter de
wet dient te verschuilen.

En wat al helemaal niet hoort is vervolgens op de
lijst gaan rondtetteren dat je aangifte hebt gedaan.
Want als eminent jurist weet je natuurlijk wel aan
welk delict je je dan schuldig maakt, nietwaar Hein?

Erik vdMb