Mark Rutte nieuwe lijsttrekker VVD

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Jun 1 13:13:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Jun 01, 2006 at 12:33:25PM +0200, Bart Meerdink wrote:

> Ik neem dat citaat wel met een korreltje zout natuurlijk, zo cynisch ben
> ik niet. In ieder geval is dat besluit geschiedenis, ik was in Rotterdam
> toen en er was een grote meerderheid voor (waaronder ikzelf ook). Op
> zo'n beslissing terug blijven komen is destructief.

Rotterdam was natuurlijk niet het enige moment waarom de coalitie
deelname ter discussie stond. Zo waren er: de nacht van Van Thijn,
het Paasakkoord, Uruzgan. Elke keer was de steun kleiner. Daarnaast
zijn er diverse zaken gepasseerd in deze regeerperiode die (in ieder
geval voor onze kiezers) niet bepaald des D66s geacht mogen worden
zoals o.a. de overbodige massale WAO-herkeuringsplannen, niet
waargemaakte beloftes (Borsele, kiesstelsel) en enkele Donnerwetjes.
Al met al reden genoeg om te evalueren en niet slechts vooruit te zien.

In de politiek wordt je op enig moment afgerekend op je daden en
beloftes. De fractie heeft nooit conclusies willen trekken. Dus bestaat
de kans de mensen het heft in eigen hand nemen: leden door niet op
Van der Laan of Pechtold te stemmen, kiezers door in 2007 geen D66 te
stemmen.

Het gaat niet aan een en ander 'destructief' te noemen.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |