D66-programma en randcondities beeindigen negativisme overheid

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jul 14 14:13:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/14/06, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at dds.nl> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>  Ik kijk zo'n beetje hoe iets reilt en zeilt (daar kan natuurlijk best eens
>  iets mis mee gaan, daar niet van) en dat is het dan.

Ha ha. En als ik je dan laat zien dat je keer op keer dezelfde grove
denkfout maakt die de 'wiskundige test' niet doorstaat - een zichzelf
liberaal noemend figuur vindt iets en jij veralgemeniseert dat zonder
aanleiding - dan blijk je flink vast te zitten in je denkkader. OK, ik
vergeleek het wat provocatief met AHA, maar daar zou jij als
fundamentalistische pragmatist dan toch ook niet gevoelig voor moeten
zijn. Niet dus.

 Ik ga dat niet zitten
>  onthouden totdat ik nogmaals met hetzelfde wordt geconfronteerd.

Misschien moet je dan toch je 'rekenmodellen' maar eens kritisch tegen
het licht houden...

 Dan zie
>  ik wel weer. Mogelijk dat m'n inschatting de volgende keer een andere is,

Onwaarschijnlijk als er geen lerend vermogen zit in je analysemethode..

>  mogelijk dat ik dan iets meer weet, mogelijk dat ik dan een foutje maak.
>  Ik zit daar niet zo mee, eerlijk gezegd.

Dat bedoel ik. Van fouten wordt dus niet geleerd bij jou.

Overigens noemen Balkenende en zijn partijgenoten zich niet liberaal,
in tegendeel, maar voeren ze sinds Lubbers een neo-liberaal beleid.
Wat doe je daarmee in je rekenmodel?

Groeten,
Mark Giebels