LvdL legt het allemaal nog eens uit...

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 14 10:39:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein,
>
> Het was niet Hirsi, die overigens al die tijd gewoon Nederlandse is
> gebleven, maar Verdonk, die eerst te snel en onzorgvuldig haar dat
> Nederlanderschap ontzei,

Onzin, Tjerk. Verdonk ontzei haar niets. (Ver)Wees
slechts op de bestaande wet(geving).

> daarover door de TK is aangesproken

Ten onrechte, als je het mij vraagt. Wie voerde hier
de regie? Balkenende toch? En die kent de wet/de te
volgen procedures niet?

 > en vervolgens
> als de betere gevangenisdirecteur een persoonlijke schuldbekentenis wilde
> van Mevrouw Ali, terwijl ze tegelijkertijd Nederlandse kon blijven.

Hoe kon blijven? Dat is ze al die tijd gewoon
geweest. Een schuldbekentenis teken je niet als je
niet iets kwijt bent.

 > Dit was
> ook niet eerste keer, dat Verdonk fout opereerde (hoe ze in een weekend
> interview bijvoorbeeld Taida als leugenares neerzette), maar voor D66, zowel
> de leden als de fractie wel de laatste keer.

Mij boeit dat werkelijk niet. Wel waarom Taida uit
haar klas werd gehaald en D66 daarop niet met een
crisis dreigde !!

 > Het hadden ook drie Kenianen
> geweest kunnen  zijn, die met de vluchtelingen papieren voor de fijnzinnige
> geheime dienst aldaar waren teruggestuurd, of een paar homo's, die terug
> naar Iran moesten, of twee zieke Oekrainers van dik in de tachtig, of...
> enfin vul zelf maar in.

Het boeit evenmin, en precies bezijden het punt dat
gemaakt had moeten worden. Is daar gedreigt met een
crisis ? Niet dat ik mij kan herinneren. D66 liet
over zich heen lopen.

Henk Elegeert