Papaverteelt in Uruzgan en de uitvoermogelijkheden.

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 14 10:29:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik bedoelde eigenlijk dat ik het in de nabije toekomst niet zie
> gebeuren dat de Nederlandse burgers direct-democratische middelen in
> handen krijgen...

Ook in een vertegenwoordigende democratie behoort
een zinnige afweging te worden gemaakt. Niet op
basis van geloof, of verouderde achterhaalde wetgeving.

Het moet een open en eerlijk debat zijn, waarin de
argumenten worden gewogen en niet de (conservatieve)
sentimenten. Waarom schuiven die (conservatieven) nu
nooit eens zelf een millimeter op?

Ook in een directe democratie blijft ook dat gevaar
aanwezig, al zou het dan wel zichtbaar kunnen worden
  welke afweging op welke argumenten wordt genomen.

Sinds de komst van de huidige (partij politieke)
democratie is ook dat daar verleden tijd, helaas.

De zogenaamde te maken keuzes voor de burgers zijn
dan ook zeer beperkt. De dictatuur van de
meerderheid (plus 1) wordt gekoesterd, en werpt dan
ook zijn vruchten af.

Henk Elegeert