D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 11 18:56:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Je zou natuurlijk zelf ook graag wat belangrijker schijnen dan iemand
> die af en toe eens als een van de acht Jelleke's van D66 in een morsig
> overhemd en met een onverzorgd kapsel wordt geïnterviewd op een
> rommelige woonboot.

Gaan we weer naar doen. Gun die arme studenten van SvdJ nou hun
interviewtje, en gun mij mijn spaarzame momenten van aandacht. Wees eens
gul, goede man. heb meelij met een arm, naar erkenning hunkerend
warhoofd, een moreel defect mens, een Heintje Davids. Uw woorden doen
mij zo pijn. Heb meelij, Jet.

> Suspect zijn ze wel, daar ben ik het met ued. eens.
>
> Ach, zolang ze hun donateurs niet glashard voorliegen over de wijze
> waarop ze een stichting hebben opgeheven...

Nee, dat zou vreselijk zijn. Legt u nog eens voor deze lijst helemaal
yuit wat er is gebeurd met die stichting. Het is belamgrijk dat mensen
dat weten. Dus neem de tijd, en leg het nog eenmaal helemaal uit, liefst
in chronologische volgorde.

> Als je een overtuigd liberaal bent dien je je te verzetten tegen
> iedere vorm van dogmatisch denken, lijkt me. Niet speciaal van
> een bepaalde groep.

Nogmaals; iedereen mag dogmatisch denken, zolang het dogma niet
opgedrongen wordt aan anderen.

> Ach, is Pechtold nu ineens weer in de gratie? :-)

Wat betreft deze zaak wel, zeker, inderdaad.

> Het gaat in beide gevallen om het geloof aan een monotheïstische
> godsdienst.

het geloof aan een monotheistische godsdient. Ik geloof óók aan een
monotheístische godsdienst. Ik geloof ook aan een polytheístische
godsdienst.

> Nee. Er bestaat niet zoiets als christelijke natuurkunde, of vedische
> natuurkunde.

Jawel hoor. Ga maar en naar Lelystad.

> Drie jaar donateurschap van de door jou met je verschrikkelijke getier
> naar de vaantjes geholpen stichting DB.NL heeft mij geheel genezen
> van de gedachte lid te worden van een organisatie die jou als lid
> accepteert.

Jammer. Want we kunnen bij D66 wel constructieve, inhoudelijke en
prettige mensen als u gebruiken. Denkt u er nog eens over na. Ik weet
zeker dat velen op deze lijst u graag als partijgenoot zouden willen
begroeten.