D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Rene racdek at YAHOO.COM
Tue Jul 11 12:50:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er is niets tegen een gebed en andersoortige overdenking, mits daarin ruimte is voor iedereen en niet uitsluitend voor mensen die een christelijke geloofsvisie hebben.

Rene

Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote: REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

ik heb met een half oog dit debatje gevolgd

wat is ertegen om het bidden te laten voorafgaan aan de vergadering?
aanwezigheid bij dat gebed is toch niet verplicht?

of ben ik te rekkelijk in deze?

gr elma, drinkende vegetari�r, die ook met blauwe knoop en carnivoren
eet als dat zo uitkomt

Op 11-jul-2006, om 12:16 heeft Mark Giebels het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De burgemeester moet verplicht God aanroepen begrijp ik uit de
> overweging. Dat is toch te zot?

toch niet als z/hij zelf niet van die richting is?
en is een kruis op de buik daar toegestaan?
ik vraag maar wat.

> Laat ie gewoon zijn mond houden en
> iedereen de mogelijkheid geven zelf hun God of andere inspiratie aan
> te roepen, in hun eigen fractiekamer, of desnoods in de publieke zaal
> als men dat echt belangrijk vindt. Maar het 'God zij met ons' op de
> volksvertegenwoordiging projecteren is simpelweg niet vrijzinnig...

sja, ik krijg sterk de indruk dat vrijzinnigen op de veluwe/in ede in
de minderheid zijn. ;)
51% bepaalt toch, mark?

gr elma

> Groeten,
> [...]

Want to be your own boss? Learn how on  Yahoo! Small Business.