rampenromp...

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 7 10:32:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het is maar wat je onder vernieuwing wil verstaan Henk. Blijkbaar is het
> vormen van een minderheidskabinet de bestuurlijke vernieuwing die men
> bedoelde.

Ja maar, Ger het ging nu toch juist om de kiezer
dichter bij de politiek te brengen? Of andersom?

Zo'n minderheidskabinet is toch precies het
schoolvoorbeeld waardoor de kiezer wel moet afhaken?

Die krijg je toch niet uitgelegd dat als een kabinet
naar huis wordt gestuurd, en er dan nieuwe
verkiezingen moeten komen, je die verkiezingen
uitstelt en net doet of er niets gebeurd is en dat
het nog goed gevonden wordt ook? Juist door hen die
er in het belang van het volk zitten, de
VOLKSvertegenwoordigers ?

Een kabinet, Ger is er toch in de eerste plaats zelf
verantwoordelijk voor dat het ongeschonden de
eindstreep haalt, en rekening houdt met de soms
dunne marges? Je kunt dan toch niet, zoals die
Maxime Verhagen (CDA) nu zegt wel te willen gaan
doen nog langer blijven geloven, toch?

> Maar klopt wat je zegt, de bestuurlijke vernieuwing stond er ook op tot
> het paasaccoord en is allang dus naast het bordje gevallen. Dat paste
> niet op het bordje blijkbaar.

Kortom: dit ASO kabinet voert een eigen agenda?
Tegen alle gemaakte -en overeengekomen afspraken in
blijft de kliek doorgaan en lapt de vernieuwingen
aan haar laars? En dit kabinet gaat onverstoord
gewoon door met die eigen agenda? Wanneer wordt het
dan eens ter verantwoording geroepen? En door wie?

> Wat zegt het ook eigenlijk of een bv. burgermeester is gekozen of
> benoemd?

Niets Ger, als die ook gewoon alle regels aan hun
laars kunnen lappen. Zo sprak een burgemeester,
zittend tegenover minister Verdonk nog af dat het
Open JongerenCentrum nog zeker tot 1 Juli in het (in
deplorabele staat verkerende) gebouw zou kunnen
blijven zitten, en er ruimte zou worden geboden tot
die een ander onderkomen zou hebben.

De verkiezingen, (gemeenteraads) waren 2 dagen oud
en werden gesommeeerd het binnen 2 dagen te verlaten!!!

> De minderheid van de VVD en het CDA is er ook gekomen via
> verkiezingen en die proberen nu ook via omwegen hun zin door te drijven.

Machtspolitiek over de hoofden van de bevolking
heen. Wat nou Christelijk, wat nou Democratisch, wat
nou Volkspartij. Als die ergens lak aan hebben is
het daaraan wel.

> Men zou eens dienen te beseffen dat we een overheidsvernieuwing nodig
> hebben, dat waar burgers in veel gevallen elke dag mee te maken hebben.

Dat bedoel ik.

> Of het nu gaat over de belastingsdienst, IND, UVW of CWI, etc.
> regeltjes, regeltjes, dat is wat telt, zolang men er zichzelf maar niet
> aan hoeft te houden.

Het failliet van onze democratie, of zijn het de
stuiptrekkingen van veroudere politiek aan de
vooravond van de echte vernieuwingen door partijen
die dat ook echt kunnen?

Je denkt toch niet dat ik enig geloof hecht aan
vernieuwing door de meest conservatieven in dit
land, wel? Ik snap ook steeds maar niet dat D66 daar
zelf intrapt, jij?

> Gisteravond op bezoek geweest bij de weduwe van de arbeidsjurist waar ik
> het weleens over had hier. 2 Weken geleden hebben we hem helaas moet
> laten cremeren. Zijn weduwe is totaal niet onderlegt met wat hij
> allemaal deed, maar als je nu ziet waar ze met om de oren wordt geslagen
> kan ik me voorstellen dat ze hoorndol wordt van oa. de belastingdienst
> en anderen. Schijnbaar begrijpt men in het geheel niet wat het betekent
> als iemand er niet meer is.

En dan op zo'n moment 'gedwongen' wordt tot ....
"Nee, mevrouwtje, wij zijn niet asociaal. Wij hebben
alle begrip voor de situaite waarin u nu bent komen
verkeren", toch Ger?

"Maar wilt u even ... , dan bent u ook meteen van
ons af", zoiets, Ger?

En dat mogen jij en ik niet asociaal noemen, he? ;)

> Het enige wat van belang is dat er termijnen
> worden overschreden door burgers. Dat men zelf beslissingstermijnen met
> de voeten treedt wordt afgedaan met dat het zo druk is of dat de gekozen
> bestuurders weer eens wat nieuwe regels verzonnen hebben.

> Een bezwaar is niet ontvankelijk omdat er een paar dagen wordt
> overschreden omdat iemand wat dingen niet op tijd kon versturen omdat
> die iemand is overleden. Regel is nu eenmaal regel en het moest voor die
> datum.

Opgraven !!! Ger, dat ie alsnog even aan zijn
verplichtingen .... sorry.

 > Rechten van burgers

De watte, Ger? ;)

> worden opzij gegooit omdat een in de arm
> genomen jurist komt te overlijden.

Overmacht is het pas als ie ook dezelfde dag is
gecremeeerd, ofzo?

 > Antwoord erop is dat het maar een
> vervanger had moeten doen.

We kunnen ook vervangende politieke partijen de
verkiezingen uit laten voeren, Ger.

> Die moet er dan wel zijn natuurlijk maar
> daar heeft men geen belang bij.

En zich in de materie hebben kunnen inwerken .....

> Ik heb nog even in zijn lade gekeken en
> inderdaad, er was geen vervanger te bespeuren.

Zie je, er is werkgelegenheid genoeg. ;)

> Misschien had hij nog een
> verborgen lade ergens maar dat ken ik niet.

Zo gaat dat.

> We blijven er maar vrolijk onder, je moet wat he.

Snap ik .... er is geen keus.

Henk Elegeert