eens met begroting? (was - hier word ik moe van)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 7 10:58:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ja hoor, Henk, je hebt gelijk.

Dank je, Bert.

> Als er verkiezingen rond 20 september waren
> geweest hadden we daar klaar voor *moeten* zijn.

Dat had ook gekund, immers elek politiek partij
heeft een vinger aan de pols over de werkeljke stand
van zaken. Zeker D66.

> En wij waren voor de snelst
> mogelijke verkiezingsdatum.

Dat ligt toch wettelijk vast, Bert wanner die dan
moeten plaatsvinden?!

> Dan was nu de kandidaatstelling open geweest, was
> er een noodprocedure geweest in juli (want dan hadden de kandidatenlijsten
> moeten worden ingediend op 8 augustus of zo), en dan was er in de kortst
> mogelijke tijd een verkiezingsprogramma geschreven en een extra congres
> uitgeschreven in augustus.

Bert, je redeneerd hier terug. D66 dient er ten
alletijden klaar voor zijn, zoals iedereen die in
dit land de democratie hoog in het vaandel heeft
trouwens, om met het tijdig bijgestelde - en
derhalve altijd -up-to-date zijnde
verkiezingsprogramma -(wat er op zichzelf eigenlijk
ook niet toe doet) de boer op te kunnen gaan.

Zo'n tijdig bijgestelde - en derhalve altijd
-up-to-date zijnde verkiezingsprogramma - vormt
namalijk een belangrijke schakel tussen de politiek
en de kiezer.

> Maar we zijn ook mensen,

Is een dijk van een excuus, Bert. :(

> en er werken ook een heleboel echte mensen hier
> (bij de fractie, op het partijbureau),

Geen twijfel, Bert maar doet niets af aan de
constatering dat ze er niet klaar voor zijn.

Maw. is zo'n politieke partij er nog wel, waarvoor
het in het leven is geroepen? Of verschuilt het zich
achter niet bestaande drogredenen?

> die hard aan een paar weekjes vakantie met de
> hunnen toezijn.

Zeg hen dat ze een andere baan zoeken, Bert. Als
politiek je bezigheid is, en je kunt op vacantie,
kan dit (de(missionaire))kabinet ook met
onmiddelijke ingang naar huis. De noodzaak is er dan
dus niet, en 'prinsjesdag' kan dan goed door de dan
nieuwe ploeg worden ingevuld, waarvoor dan ook echt
draagvlak bestaat.

Voor velen in dit land zit er uberhaupt geen
vacantie in. Zelfs voor gezinnen met kinderen is het
een droom die anderen wel kunnen en mogen invullen.

Die twee maanden kon voor hen weleens de redding
zijn voor volgend jaar, en die zitten er trouwens al
veel langer op te wachten.

Of krijgen ze dat dadelijk als mosterd na de
maaltijd alsnog van kabinet ASO?

 > Dus DAT was de kanttekening - dat twee
 > maanden later in menselijk opzicht, en ook
 > qua partijdemocratie, wel voordelen heeft.

Welk voordeel, wiens voordeel, Bert?
In menselijk opzicht, Bert?

Henk Elegeert