Bakker: D66 eerder uit op val Verdonk

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Jul 4 09:25:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert schreef:

> "CDA en VVD hebben helemaal geen gedoogsteun nodig van de LPF", is zijn
> stel-
> ling. "Alle grote beslissingen zijn al genomen. Wij lopen niet weg voor
> ge-
> maakte afspraken. De Miljoenennota is op hoofdlijnen klaar. Er hoeven
> alleen
> in augustus nog details over de exacte koopkrachtmaatregelen ingevuld te
> worden."
In die details zullen juist de problemen zitten mogen we met een dergelijk
kabinet aannemen. De LPF wat zoete koekjes voorhouden of een lekker worstje
en men krijgt zijn zin. Als ik de penoseleider deze week hoorde zeggen dat
er zeker zaken gedaan kunnen worden me te LPF dan weten we wel waar het uit
gaat komen.
Alweer worden we erg zwaar belazert door de democatische dictatuur.
Behalve de economische besluiten is er wat meer aan de hand, we hebben het
over besluiten in en over mensenlevens eventueel in Uruzgan. Vandaag gaan er
alweer mensen naartoe en dat zonder regering? Het kan en mag toch zeker niet
bestaan?
Een minderheidskabinetje dat dadelijk kan gaan beslissen over al dan niet
militaire inzetten daarginds, dat is bij mijn weten nooit eerder vertoont,
anders dan in dictaturen en andere bananenreplubieken. Zaken er door jassen
die ze nog graag even geregeld zien in een half jaartje.
Deze dingen kunnen en mag een partij die zich DEMOCRATEN noemen toch niet
over hun kant laten gaan en dienen toch alles in het werk te stellen dit
proberen voor te zijn?
Alle grote beslissingen zijn al genomen? Nou en? BIII beslist dat toch even
anders waar mogelijk met steun van................................ zogenaamd
op de details?
Je kan dan verdelingen in de lastenverlichtingen toch definieren als detail.
Het is nogal een verschil als je 3% (ik noem maar even een getal) we dat
verdelen tussen fiftyfifty of 0,5% voor de burger en 2,5% voor het
bedrijfsleven. Och ja, het is maar op details toch? Even invullen en klaar
is Kees?

D66 hoeft zich helemaal niet af te keren van eerdere standpunten maar kan
zich om democratische redenen wel afkeren van elk besluit wat een dergelijk
kabinet neemt. Een kamer die zichzelf ook maar een klein beetje respecteert
zou er bij voorbaat nee tegen dienen te zeggen. Goed of slecht voor wat ook,
men hoort helemaal geen besluiten te nemen.
Kabinet valt, en dan is de kiezer aan de beurt, zo simpel ligt het toch.
Zeer indringende besluiten die dadelijk na de verkiezingen worden
teruggedraait waar mogelijk, kijk alleen maar eens even wat dat gaat kosten.

En dan nog even dit.
Vanuit het CDA gezien leuk met Lubbers natuurlijk. Maar was er geen ander
geweest die dit had kunen doen. Juist iemand die zich op een totaal
verkeerde wijze in de schijnwerpers heeft gemanouvreerd, waar of niet waar.
Met alle respect voor de Majesteit, maar dit had zeer zeker anders gekund.
Over het aanzien van Nederland gesproken zeg, in het buitenland.

Ger