Olmert geeft leger carte blanche

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Jul 4 09:24:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik denk dat een en ander er ook vooral mee te maken heeft met het feit
dat Likud en andere Israelische extremisten bij iedere aanslag van de
Palestijnen een sprong maakten in de peilingen. De macht van
extremisten is vooral afhankelijk van de macht en acties van vijandige
extremisten. Bij vrede zal de macht van diezelfde extremisten snel
verdampen. En bij de Israelische extremisten betekent dat ook dat ze
zullen moeten verhuizen. En dus doet men er alles aan om die vrede te
voorkomen, ook al zegt men voortdurend het tegendeel natuurlijk en
probeert men alle schuld bij de ander te leggen, om maar vooral de
steun van de geldschieters te houden.

Een zelfde soort machtstrijd is natuurlijk ook gaande onder de
Palestijnen, alhoewel Israel, de VS en nu ook de EU helaas, het voor
de Palestijnse extremisten wel erg makkelijk maakt.

Op wereldschaal zien we hetzelfde verschijnsel optreden in de strijd
tussen het zogenaamde vrije Westen en de Islamitische wereld. Zo was
Bush bijvoorbeeld nooit herkozen en had hij nooit zover naar rechts
kunnen opschuiven als Al Qaida die aanslagen niet had gepleegd.

Groeten,
Mark Giebels